dimecres, 29 d’abril del 2020

Visitar els malalts






Visitar els malalts


Amics i amigues, BON DIA
Seguim recordant i explicant les Obres de Misericòrdia. Recordem: “Quan jo estava malalt em veu visitar”, dirà Jesús. “Quan ho fèieu amb un d’aquest petits, m’ho fèieu a mi”. Entreu al meu regne”.

Visitar els malalts. Quantes vegades ho heu fet tots vosaltres! I com ho agraeixen els malalts! Alguns tenen a la vora el seus familiars. No importa. La visita d’un amic sempre l’agraeix el malalt. Visitar-lo és demostrar-li que l’estimem. I això el malalt ho necessita tant o més que les medicines. Sentir-se estimat. Això no té preu. Ni es ven, ni es compra, ni es paga... És simplement “estimar”.

I de què parlarem amb els malalts? De tot. De què parlen els amics? De tot. És passar una estona amb una persona que estimem. I això el reconforta. És la millor medicina. La medicina de l’amor.

Potser no podrem fer el que feia Jesús. Ell curava el malalt, el paralític, el cec, el leprós, el mut... i ells quedaven molt contents.... de la curació i... de l’amor de Jesús. Això és el que els retornava la felicitat: la curació... i el sentir-se estimats. I per això seguien Jesús. Nosaltres... no podrem curar el mal físic del malalt, però si se sent estimat...

Hem parlat ara de Jesús. I penso: no tinguem por de parlar al malalt de Jesús. Serà per a ell el millor consol: sentir-se acompanyat de Jesús en tot moment, especialment en el sofriment, en les moltes hores de soledat. I això no penseu que són paraules buides. Jesús està sempre a prop del malalt. Jesús s’identifica amb ell: “Quan estava malalt em veu visitar”.

Pot, fins i tot, arribar el moment de proposar-li la visita del mossèn, que estaria molt content de visitar-lo, de portar-li la Comunió.

A les parròquies hi sol haver un grup de persones que dediquen part del seu temps lliure a aquesta acció tan bonica i necessària de visitar els malalts; en nom propi i en nom de la parròquia. Així el malalt se sentirà estimat i vinculat a la parròquia.

Jo, avui, us proposo, als grans i als joves: ¿us agradaria formar part –en la mesura de les vostres possibilitats- d’aquest grup de visitadors de malalts? Digueu-nos-ho. Hi ha feina per a tots. De malalts no en falten. Malalts i... persones grans que viuen soles... no en falten. Faltaran qui els vulgui dedicar una estona?

Recordem la paraula de Jesús: “Veniu, beneïts del meu Pare, entreu al Regne... perquè quan estava malalt en veu visitar.... quan ho fèieu a algun dels meus germans, m’ho fèieu a mi.” BON DIA


El quadre d’avui representa la vinguda de l’Esperit Sant sobre els apòstols i la Verge Maria. Està situada també a la capella de la Mare de Deu de la Unitat. L’autora es Carme Benet.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada