dilluns, 13 d’abril del 2020

Introducció als Manaments





Amics i amigues. Heu vist que hem acabat l’explicació dels set sagraments. I ara què farem. Molt senzill: anirem explicant els 10 manaments. Avui serà una introducció. I ho faré amb dues anècdotes.

Hi havia una vegada un enginyer constructor de cotxes. Va posar a la venda un cotxe preciós. Juntament amb el cotxe –lògicament- hi havia el manual de les instruccions. Tot molt ben explicat perquè el cotxe funcionés perfectament. Què va passar?

Un senyor, que tenia molts diners, el va comprar; però se’n va riure del manual d’instruccions. “Jo el faré funcionar com em donarà la gana, Què m’han d’ensenyar a mi? 

Faré el que em donarà la gana. Tinc prou diners per fer el que vulgui:
·        4 rodes?… NO. Jo n’hi posaré cinc.
·        Volant?... NO, Jo hi posaré una pantalla de televisió.
·        Gasolina?... Ni parlar. Jo hi posaré melmelada
·        I així en tot. Què va passar? Doncs… ni va poder sortir del garatge.

Mireu, Déu nostre Senyor va crear l’home i la dona, perquè visquessin ells i els seus descendents molt feliços. Els va donar unes normes de comportament –con un manual d’instruccions- perquè tot els anés molt bé. Són els 10 manaments. Quan els complim, tot perfecte: les famílies estan unides, els nens estudien amb il·lusió, les nacions s’ajuden, els governants busquen el bé de tothom… Tot va bé.

Si no els complim, si oblidem els 10 manaments que Déu ens ha donat… un desastre. Odis, rancors, violència, guerra, peresa, insults, trampes… TOT al revés.

I va la segona anècdota. Fa un temps, vivia a Itàlia, concretament a Torí un mossèn, que era molt bo i feia molt per la joventut. Era sant Joan Bosco. Deien que fins i tot Déu li havia el do d’endevinar el que havia de passar. Doncs bé. Dos homes que se’n volien burlar d’ell, s’hi van atansar i li digueren: “Don Bosco. Sabem que endevineu el que ha de passar; per què no ens dieu quin número de la loteria tocarà”. Don Bosco els digué tot seguit: “El número 10”.

Aquells burletes van pensar  -“Y si te raó?” I van córrer a comprar el número 10. Mentre corrien, Don Bosco els va dir cridant: -Escolteu, si compliu els 10 manaments, us tocarà la millor loteria”.

Bé, amics i amigues. Els propers dies parlarem dels 10 manaments. Diguem que són el “manual d’instruccions” que Déu ens ha donat perquè… a tots… ens toqui la millor loteria: ser feliços  i fer feliços a tots aquí a la terra, i després eternament al cel. Val la pena, no?

QUE TINGUEU MOLT BON DIA.

Introducció


Els Manaments de l'amor a Déu

  8.- No robaràs

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada